Netwerkbeheerder
Heb jij een passie voor netwerken? Zie je het als een uitdaging om indringers buiten de deur te houden? Is het voor jou vanzelfsprekend dat netwerken geautomatiseerd worden uitgerold? Dan ben jij de kandidaat Netwerkbeheerder die we zoeken voor ons ICT-team bij Windesheim in Zwolle. Sluit je aan! Jouw nieuwe baan begint bij hogeschool Windesheim in Zwolle.
Als Netwerkbeheerder ben jij verantwoordelijk voor het goed en veilig functioneren van ons netwerk. Dit doe je door de systemen in de netwerkketen te beheren, beveiligen, monitoren en automatiseren. Je toont graag initiatief, kansen grijp je met beide handen aan en je wilt niets liever dan bezig zijn met complexe netwerkomgevingen. Technologische ontwikkelingen op netwerkgebied volg je vanzelfsprekend op de voet. Je begrijpt dat ontwikkelingen als software defined networking en verschuiving naar het afnemen van diensten de traditionele manier van diensten leveren en beheren verandert, en je past je aan deze veranderingen aan.
Als Netwerkbeheerder houd je je bezig met de volgende taken:
- Zorgen voor continuïteit in onderwijs- en bedrijfsprocessen door netwerkgebruik te monitoren, incidenten te analyseren en op te lossen.
- Opzetten van baselines en templates.
- Volgen van innovaties en die inschatten op waarde voor de organisatie. Op basis hiervan doe je verbetervoorstellen om de kwaliteit van de diensten op een steeds hoger niveau te brengen.
- Onderzoeken hoe nieuwe technologieën in bestaande oplossingen kunnen worden geïntegreerd.
- Implementeren van vernieuwingen.
- Technische documentatie opstellen en onderhouden naar aanleiding van doorgevoerde wijzigingen en vernieuwingen.
- Onderhouden van contacten met leveranciers over lopende zaken en nieuwe ontwikkelingen.
- Actief optreden bij beveiligingsincidenten als lid van het Computer Security Incident Response Team (CSIRT).
Welkom bij Windesheim
Een hogeschool waar iedereen zich gewaardeerd én thuis mag voelen. Gelijke kansen staan bij ons centraal en onze kracht ligt in samenwerking. We dragen bij aan relevant onderzoek gericht op een inclusieve en duurzame samenleving. En we helpen nieuwe professionals op weg in hun loopbaan. Dat doen we door te werken aan eigen leerroutes voor de studenten en door onze opleidingsmogelijkheden steeds beter af te stemmen op wat nodig is. Zo bouwen we samen aan de toekomst.
Op onze campus in Zwolle kun je meer dan werken alleen. Het is een energieke gemeenschap, met veel mensen, activiteiten en een grote hoeveelheid voorzieningen. Een uitgebreide campuswinkel, restaurants, cafés en als je wilt sporten kan dat in onze sportschool of het zwembad. De campus ligt net buiten het bruisende centrum van Zwolle.
Je werkt bij de afdeling Informatievoorziening en Technologie (IVT). De afdeling IVT, momenteel ongeveer 130 medewerkers groot, heeft als doelstelling om processen en informatievoorziening voor de organisatie op een effectieve manier digitaal te ondersteunen, dit geldt voor zowel onderwijsprocessen als bedrijfsprocessen. De afdeling bestaat uit multidisciplinaire teams die zijn georganiseerd rond Onderwijs & Onderzoek, Bedrijfsvoering en Generieke IT. In de teams wordt op basis van Agile en ITIL gewerkt. Dit doen we voor ruim 30.000 studenten en 3.000 medewerkers.
Je bent onderdeel van het team Infrastructuur. Dit team bestaat uit 8 collega’s en is verantwoordelijk voor het beheer van de netwerkomgeving, het serverpark, de dataopslag, de databases en de diensten telefonie en e-mail. Deze diensten zijn deels on-premises en deels in de cloud ingericht. Het afhandelen van incidenten doen wij volgens een ITIL gebaseerd proces. Voor onze andere dagelijkse werkzaamheden werken wij Agile op basis van Kanban.
Wij beheren een complexe infrastructuur met onder andere Office365 en Azure diensten, 500 virtuele servers, een opslagcapaciteit van 200Tb, 6.000 netwerkpoorten, 750 Access-Points en dagelijks 15.000 clients die verbinding maken met het Windesheim netwerk.
Jouw bijdrage
Ieder mens heeft een eigen unieke achtergrond. En wij geloven dat waar verschillen samenkomen, resultaten kunnen bloeien. Dat jij veel energie krijgt van goed samenwerken spreekt dus wat ons betreft voor zich. Verder zien we graag dat jij voor de vacature van Netwerkbeheerder oplossingsgericht bent en een flexibele instelling meebrengt. Daarnaast heb je:
- Een afgeronde relevante mbo 4-opleiding. Een afgeronde hbo-opleiding is een pré.
- Minimaal 2 jaar ervaring als netwerkbeheerder in vergelijkbare IT-omgevingen.
- Je werkt met een DevOps gedachtengoed.
- Aantoonbare kennis van een of meerdere van de volgende onderwerpen:
- security
- netwerktooling
- producten om geautomatiseerd netwerken uit te rollen
- Kennis van Cisco, Vmware, Fortinet en Microsoft infrastructuur-producten is een pré.
- Je staat open voor verschillende oplossingsrichtingen en bent in staat je analyse en advies op een logische en gestructureerde wijze te beschrijven en vast te leggen in ontwerpen. Daarbij ben je nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen en bent in staat dit in jouw voorstellen mee te nemen.
- Goede communicatieve (mondeling en schriftelijk Nederlandse taal) en sociale vaardigheden.
- We verwachten een flexibele instelling en bereidheid tot het draaien van stand-by diensten.
Jouw vooruitzicht
Werken in een stimulerende omgeving waarin we je aanmoedigen kansen te benutten. En waarin jij jezelf mag en kunt zijn. Als Netwerkbeheerder kun jij voor 32-40 uur per week impact maken op mensen, het werkveld, de maatschappij en daarmee op de toekomst. Daarnaast mag je (op basis van 40 uur per week) rekenen op:
- Een bruto maandsalaris tussen € 3.471,- en € 4.720,- (schaal 9 cao hbo). Schaal 10 is bespreekbaar als je een afgeronde hbo-opleiding hebt en aantoonbaar innovatief bent om daarmee onze omgeving naar een hoger niveau te brengen en het team daarin mee te nemen. In dat geval ligt het bruto maandsalaris bij een fulltime dienstverband tussen € 3.471,- en € 5.170,-;
- Een arbeidsovereenkomst voor 12 maanden. Wij zoeken een permanente versterking van ons team. Als de samenwerking van beide kanten goed bevalt, wordt de overeenkomst daarna omgezet in een vast dienstverband;
- Een medewerker bij Windesheim met een werkweek van 40 uur (fulltime) heeft per kalenderjaar recht op 428 uur vakantie met behoud van salaris. Dit zijn 53,5 vakantiedagen, inclusief de verplichte vrije dagen en de feestdagen;
- 8% vakantiegeld;
- 8,3% eindejaarsuitkering;
- Een flexibele reiskostenregeling, helemaal afgestemd op jouw wijze van vervoer;
- Volop ontwikkelingsmogelijkheden via ons eigen interne opleidingsinstituut en GoodHabitz. Windesheim heeft ook een overeenkomst met Microsoft en daarmee toegang tot hun complete trainingsaanbod;
- Bij een vast dienstverband is verder ontwikkelen van je vaardigheden mogelijk door een deeltijdopleiding in een relevante studierichting te volgen op Windesheim;
- Vers fruit op je werkplek;
- Gratis sporten op de campus;
- Een jaarlijkse vergoeding voor vakliteratuur en een gratis museumjaarkaart;
- Thuiswerkfaciliteiten zoals een laptop, die hybride werken mogelijk maken.
Hier lees je meer over Windesheim als werkgever en onze arbeidsvoorwaarden.
Solliciteer en sluit je aan bij Windesheim
Lijkt het jou leuk om als Netwerkbeheerder samen met ons aan een state-of-the-art netwerk infrastructuur te bouwen? Solliciteer dan als Netwerkbeheerder met een motivatie en je cv. Beantwoord in je motivatie in ieder geval onderstaande vragen. Dat helpt ons bij het zo objectief mogelijk werven en selecteren:
- Welke ervaring neem jij mee op het gebied van netwerken?
- Welke kennis en ervaring met automation breng je in het team?
- Waarom wil jij in het onderwijs werken?
Wat je kunt verwachten
Sollicitatieformulier ingevuld en verzonden? Na een eerste selectie laten we je weten of we je uitnodigen voor een kennismaking. Zijn we allebei enthousiast na dit gesprek? Dan volgt een tweede gesprek. Willen wij én jij na dit gesprek collega’s worden? Dan doen we je een aanbod voor een contract.
- Deze vacature staat open totdat wij de juiste kandidaat hebben gevonden. Gesprekken worden ingepland op basis van passende sollicitaties. Reageer dus snel als dit jouw droombaan is.
- Uiterlijk binnen een week krijg je een reactie van ons of wij je uitnodigen om kennis met je te maken.
- Het overhandigen van een VOG-verklaring is een vereiste voor deze functie.
- Een dagdeel meedraaien en een referentiecheck kunnen onderdeel zijn van de selectieprocedure.
Contact
Heb je belangstelling voor deze functie?
Robert Kremer, manager Generieke Diensten IVT, geeft je graag antwoord op functie-inhoudelijke vragen. Hij is bereikbaar via: r.kremer@windesheim.nl of 088 469 60 38.
Rob Gort, Product Owner Infrastructuur, beschikbaar voor het beantwoorden van inhoudelijke vragen. Hij is bereikbaar op e-mail rg.gort@windesheim.nl of 088 469 93 10
Johanna Hutte, adviseur recruitment, geeft je graag antwoord op overige, procedurele vragen. Ze is bereikbaar via j.hutte@windesheim.nl of 088 469